CURSUS MS PROJECT 2014 PRACTICUM 3

 

 

 

RAPPORTEREN.

Vaak wil 'je maar een deel van het project in een rapport opnemen. Hiervoor kent MS Project de volgende mogelijkheid.
Ga Bestand en keis voor afdrukken. Je krijgt dan het afdrukscherm vergelijkbaar met andere Microsoft pakketten. Project zal afdrukken wat er van te voren op je scherm stond. Was dit b.v. het Gantt-diagram, dan zal dit zoals het op het scherm staat afgedrukt worden. Ook kun je de datums meer specificeren en de papier stand regelen.

Probeer dit uit.

Hoe we nog meer kunnen rapporteren kun je zien in practicum 1

In de volgende oefening gaan we de kosten van taken overzetten naar Excel zodat we daar direct de budgetten voor kunnen opstellen.

Klik op de knop "resource gebruik" Je krijgt dan onderstaand scherm.

In het rechterdeel van het scherm ben ik niet zo geinteresseerd, wel in het linker. Graag zou ik hier extra kolommen in voegen, nl. de groepen en de kosten. Door met de rechterknop in het kolomhoofd op resourcenaam te klikken krijg je onderstaand scherm. Kies hier om een kolom in te voegen.

Kies eerst voor de kolom "Groep" en daarna voor de kolom "Kosten".

Sleep de kolom groep nar links en sorteer op die groep.

Je moet het volgende scherm krijgen (misschien moet je een of meerdere kolommen verslepen.

 

Selecteer de kolomkoppen.

Kopieer ze en plak ze vervolgens in Excel. Het enige wat je nog zou kunnen doen is de kolomtitels erboven zetten en een kleurtje geven en filter aanzetten.

Het kritieke pad kunnen we laten zien door in het Gantt-diagram in het tabblad opmaak "kriteiek pad" aan te klikken.

Sla het bestand op.

Einde practicum 3