CURSUS MS PROJECT 2014 PRACTICUM 1

 

 

 

Taken invoeren.

Uit de beschrijving van de casus kunnen we globaal de volgende taken halen.

Voer alleen deze taken in onder taaknaam zoals hierboven. De andere onderdelen worden automatisch ingevoerd als tenminste nieuwe taken op automatisch plannen staat (Is dit niet het geval kijk dan onder werktijden instellen hoe je dit op automatisch kunt instellen).

De duur van de activiteiten wordt automatisch op 480 minuten (is 1 dag, is 8 uur, ga na) ingesteld. De duur en het begintijdstip kunnen we op twee manieren instellen. Ten eerste door in het betreffende veld te klikken en vervolgens de duur in te vullen. De Mise en Place ochtend duurt van 9:00 tot 15:30 of wel 390 minuten. Klik daarom naast Mise en place ochtend op "1 dag?" en voer in 390m.
De M staat voor minuten
De U voor uur
de D voor dag
de W voor Week
de Mnd voor maand.

De kolommen begindatum en einddatum zijn misschien niet breed genoeg. Vergelijkbaar met MS Excel kun je op de celrand dubbelklikken om de kolom passend te maken.

De duur van de verschillende taken kunnen we ook direct invoeren. Voer onder duur de volgende gegevens in.

Taken samenvatten.

Grote projecten bestaan uit veel taken. Vandaar dat binnen MS Project een indeling te maken is om taken meer te structureren. Een mogelijkheid zou zijn om b.v. de taken die in de keuken plaatsvinden , die in het restaurant en die betrekking hebben op algemene werkzaamheden samen te voegen. Om deze indeling te krijgen slepen we eerst de bijbehorende taken naar elkaar. Dit doe je door in het nummer voor de taak te klikken en vervolgens de taak te verslepen.
Versleep de taken zo, dat je het volgende scherm krijgt.

De taken Mise en place horen bij elkaar. Wij maken hier een hoofdtaak "Keuken" van. Dit doe je door op de 1 van taak 1 te klikken en vervolgens op de "Insert" knop (of Invoegen --> nieuwe taak). Type onder taaknaam "keuken", klik dan op nummer 2 en kies voor de knop

Herhaal dit voor taak 3. Je krijgt dan onderstaand scherm.

Klik vervolgens op Lunch. Klik op de Insert knop en voeg restaurant toe. Waarschijnlijk staat deze nog ingesprongen. Door op de knop te klikken kun je Restaurant weer terug laten springen. Laat daarna de lunch en het diner inspringen.

Klik dan op afwassen ochtend. Voeg weer een lege taakregel toe en type de taak "Algemene werkzaamheden" in. Laat vervolgens afwassen ochtend, afwassen middag en afruimen en schoonmaken inspringen.
Je krijgt onder staand scherm..

Sla je gegevens op.